Cadangan Hadiah Hari Lahir utk Perempuan

speda aih topik!
Speda tu apa?
entah, sila rujuk kamus dewan bahasa cina.

jadah pa hg dok wat entri lagu nih!
jgn la cakap cmni ek kat aku... sob sob..

okey, memandangkan hari jadi saya tak lama lagi iaitu 9hb Mac,
ya x lama lagi la tuh, 9 bulan je dari skarang, so aku nak bg cadangan skit tuk hadiah yg boleh diberi pada makwe, mak, mak tunang, tunang, isteri dan mak isteri. tapi ini ikut pandangan aku lah.

mcm biasa, entri aku panjang, sila tarik nafas panjang-panjang-panjang dan kentut.



1. kereta.
kalau pening-pening sangat and rasa duit banyak sampai dah berlungguk kad bank and bank pun tak bagi simpan duit dah sbb dah banyak sangat, beli lah keta ni sebijik, p parking depan rumah dia.

tudia, speda aih........ speda lagi?

2. External hard disc
betoi dak eja aku pun xtau. beli lah nih, 2,3 ketoi, bagi kat perempuan-perempuan yg kalian syg, mana tau laptop mereka berat sehingga kalau nak galas boleh mengakibatkan bahu patah. besalah drama korea banyak kan. tehee.. eh aku x, hindustan je ade :P



3. Make-up 
Barang-barang make up macam kat atas tu.. beli lah yang mac, nak yang mahal lagi Mary Kay. beli satu set, kalau mampu lagi, beli 4,5 set pun x pa, boleh simpan sampai tua. :)



4. Kasut Nike.
Pastikan tahu saiz kaki si perempuan tu la, jangan pulak main teka-teka pulak beli. nanti beli, x padan pulak kaki, saiz 9 tapi beli saiz 4, kalau macam tu dapat dekat anak makcik jiran sebelah umah dia lah.





5. Bunga
kalau dah buntu sgt dah, beli lah bunga, kalau budget x dak, p lah cabut yang mak awak tanam kat luar rumah tu, bawak p. tapi make sure bunga tu betul, jangan tersilap bawak bunga palsu pulak.



6. Rantai / gelang tangan
haa.. ini pun best jugak ni, kalau si perempuan tu free hair, bagi lah rantai, kalau dia x free hair pulak, bagi jugak rantai. hehe.. takpa.. jgn p beli yang zhulian pastu tipu " Eh ini emas nih...... abg beli mahal ni kat ayg"
okey, jangan tipu ye, mereka pandai bezakan zhulian dgn emas tulen, walaupun saya x reti bezakan :P


7. jam tangan
hehe. kalau dia tak suka pakai jam, tak mengapa kalau nak hadiahkan jam dinding ataupun jam gerak bangun tido. baru unik skit. hu hu



8. Beg tangan.
tadi jam tangan, ini beg tangan pulak. ini kidnap kat google saja, p la cari yg perempuan kalian punya taste. aku tak mahir beg-beg ni, aku pakai beg plastik je :P


9. teddy bear
dah tua pun kau nak bagi teddy bear lagi keh? common la hadiah ni... eh eh.. walaupun dah selalu orang bagi, tapi kalau dapat gak, mesti suka jugak kan. jgn la adiah taun lepas dah bagi teddy bear, taun di pun bg teddy bear lagi, mmg nak kena lah tu. bagi la teddy bear ada bunyi sikit kalau tekan perut dia, "I LOVE U" takpun " I LOVE U HIDUNG KEMEK", kalau nak lagi best rakam suara sendiri and letak dalam perut teddy bear tuh. konfirm perempuan kalian seram nak tido. hu hu



10. ? dah arh. ada lagi idea tapi x larat nak taip dah. ha ha. semua hadiah ni dah pernah bagi ke? no 1 tu mesti tak lagi kan? he he

ok lah. ini cadangan aku jer. :)
bukan semua perempuan kalian nak yang aku cadangkan nih. atau mungkin mereka ada  taste berlainann dgn aku. 

ok babai.



4 comments:

jaya jr said...

semalam ade jumpe lampu meja APPlE..haha,tu pon cam menarik nak buat hadiah..tak kire laki ke pempuan..

anismelon said...

wah....pink kare..i like..kerete toh pon like jugak..weeee

Unknown said...

jr : mungkin :)

anis : i pun like jugak semua semua semua pink tuh :)

sumaiyah mokhtar said...

hehehehe si peminat pink rupanye :)