ucapan romantis untuk kekanda

ASSALAMUALAIKUM...

Nica mulakan dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim...
Malu lah nak join.. 
tapi saja syiok-syiok mau try..haha..
ok.. masuk zone jiwang.. 
tapi nica nak gunakan segmen ni tuk luahkan sekali perasaan nica kat orang yg nica sayang...

(ucapan untuk kekasih)
------------------------------------------------------------------------------------------------------

INI UNTUK AWAK...

Ashraf Salihin...

awak..
diam-diam dah lama saya simpan perasaan ni..
perasaan yang susah sgt saya nak tafsirkan pada awak..
perasaan ni selalu ada bila saya jumpa awak..
hingga kadang-kadang saya takut nak berdepan dgn awak..

saya ingat lagi, time tu umur kita masing-masing 14 tahun..
berpakaian sekolah..
tinggal di asrama..
berlainan kelas..
mungkin terlalu muda..
tapi masa tu saya mula kenal awak...
mula tahu nama penuh awak, tarikh lahir awak, anak keberapa..
semua tentang awak,saya nak tahu..
masa tu jugak, awak nak saya jadi teman awak..
kata awak, memang kita muda lagi, tapi awak sayangkan saya..


cemburu..
tu je yang saya rasa bila orang lain dekat dengan awak..
especially perempuan..
saya tanya diri saya kenapa nak cemburu?
tapi tiada jawapan..
perasaan tu saya rasa hingga sekarang..
apa maksud perasaan yang saya rasa sekarang ni?

masa umur kita 16 tahun, kita satu kelas..
Ingat tak cikgu suruh kita bangun setiap orang dalam kelas dan cakap apa itu cinta?
saya bangun dan cakap cinta tu macam makan mee tomyam...hhuhuhuhu
saya tak tahu nak explain apa itu cinta..
awak pulak bangun dan explain apa itu cinta..
saya senyum je..
awak explain dgn panjang lebar...
samakah perasaan kita?

masa umur kita 17 tahun,
dah abes SPM, mula dapat tawaran masuk universiti...
kita lain-lain tempat..
tapi hati kita dekat...
dugaan dan cabaran tak henti-henti datang menguji kita..
awak sabar..
melayan saya yang menangis setiap malam teringatkan awak..
awak sanggup memaafkan kesilapan saya bila saya mula jauh dari awak.

tapi perasaan aneh tu tetap ada...
masih dalam hati saya..
apa maksud perasaan tu?
kenapa saya selalu ingat awak..
kenapa bila jauh, saya selalu rindu kat awak..
kenapa bila dekat dgn awak, degupan jantung sy laju
kenapa bila saya nak jumpa awak, saya tak sabar menunggu hari esok...

sekarang umur kita hampir 21 tahun...
24hb Februari 2011 nanti kita dah 7 tahun bersama..
sama-sama menyimpan perasaan yang sama...
saya cuma boleh gambarkan perasaan yang saya alami sekarang adalah seperti dulu..

perasaan itu, sama seperti bagaimana saya mencintai rasul saya, mencintai maha pencipta saya...
sama seperti saya memuji rasul-rasul saya..
sama seperti saya mempercayai Yang Maha Penyayang..

saya sangat mengharap jodoh kita berpanjangan...
semoga kita dapat bersama hingga ke jinjang pelamin..
bahagia hingga ke anak cucu..

saya nak awak tahu..
perasaan tu..
akan sentiasa ada dalam hati saya..
dan sesungguhnya saya amat amat amat amat mencintai awak!

ye..
perasaan tu yang  saya simpan selama ni..
perasaan tu yang susah sangat saya nak tafsirkan..
inilah perasaan aneh itu...
sebab perasaan tu bertambah setiap hari..
ye saya yakin ini cinta dan sayang...
dan saya berdoa moga-moga cinta ini berpanjangan atas kehendak Allah..
dan tak sabar rasanya nak tukar awak dari kekasih ke suami saya..

saya tunggu hari dan saat tu tiba...
doaku moga hubungan kita diredhai oleh Allah dan saya akan sabar menunggu awak tuk menjadi pasangan sehidup semati dengan saya..
biarlah kita sama-sama membina hidup yg bahagia dan berlandaskan hukum dan syariat Maha Kuasa..
kerana saya masih perlukan awak di dunia dan akhirat...

Jadi, Ashraf Salihin..
saya nak awak tahu selamanya saya cintakan awak..
terlalu banyak sehingga tak terungkap oleh kata-kata..
terima kasih kerna ada bila saya susah dan senang..
terima kasih kerna sentiasa disisi saya..
terima kasih Tuhan kerna berikan dia kepadaku..
terima kasih kerna awak adalah awak yg dulu hingga sekarang..
luv u larh!

 ini tahun 2008..kita berteduh kejap sbb hujan.. hehe

ini pencuri ati saya..


woarr... (itam nye saya)
tapi awak ttp syg saya kan.. :)
 ------------------------------------------------------------------------------------------------

tu je.. tetttt.. 
ni link blog penganjur kontest...terima kasih ye.. nica join eh..



sekian. assalamualaikum.. 
dari hati kecil Nica.. 
^.^
tak mengharap untuk menang, cukuplah awak tahu perasaan saya pada awak..
adoi.. kengkawan. sila jangannn komen.. hahhaa



25 comments:

ketawariang said...

panjangnye ucapan.... terasa dir ni buat ucapan pendek sgt... huhuhu


http://saiffah.blogspot.com/2011/02/ucapan-romantis-untuk-kekanda.html

babykristal said...

love pict yang 1st tuh..comell jek

shark said...

mau vomit blood ;p

saperakue said...

baca kisah nie teringat balik zaman sekolah dulu..

bkan senang nak lalui 7 tahun tu kan??

anyways gud luck ye =)

k h a d i j a said...

whoah ! 7 years. something that shud be proud.

btw, good luck. what a nice speech for him.

awEEN said...

wee...suwweettt.. same la kite start kapel umo 14thn..hehehe... muge hape n bahagia slalu...

MFS said...

huhu...gud luck nisa!!!!

Bella Ayub said...

hye nisa .. nice romantic entry..bella punya main hentam je.. hahahah :P

feel free to visit mine ..

❤‌ princess nabilah ❤‌ said...

salam
owh join jugak nice..hehehe..
jom laa singgah sy pown join jugakk komen2 yer..huhu

the c0lourfull m0nster said...

comell..
cayalah nica, 1st kot yg publish segmen ni..
hihihi..
comell la korang.. amboi siap beteduh lg ye yunk.. :)

papepon.. gudluck yaw!

Nica said...

terima kasih semuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :)

zEri sAfEerA said...

ehem2... wah,,, manis.

gud luck utk kamu :)

Penyair Senja said...

kita baru join...ehhh,bertandang diberandamu....salam hati...;)

Azman Roslan said...

terima kasih kerana join..

syuwai said...

baca kat sini ^^

mOoN said...

nice...:)

Zur@ZaRi said...

Good luck!!

Jom Join: "Posing With Ur Love One - Giveaway"

Rugi tak beli?: "Tikar Getah Kanak-Kanak"

Nadhirah Ahmad said...

tahniah

TeacherAzimah said...

you are the winner!! congrats!

the c0lourfull m0nster said...

tahniah nica ! :)

patem said...

Hye nisa :)

Congrate menang.heeeee.
7 years.hurm,u should be proud dear.
Bukan senang kannn. Bile baca entry u, wat i teringat plak kisah dulu2.
We have been couple for 4 year, but it is not finish with happy ending..

Semoga bahagia sllu2 k. ALLAH bless you Insyaallah :)

caHayA pembUkaAn haTikU said...

nice and sweet..haruslah menang kan.. heheh btw tahniah.semoga dipertemukan jodoh uols..
tahniah kerana dpt bertahan smpi 7 tahun..and semoga selamanya ^_^

silalah jengah blog saya, percintaan yg tak smpi setahun, alhamdulillah.. dia menjadi suami saya.. salam blooger ^_^

Nica said...

hana : thanks hana.. :)

patem : huhu.. yeke.. mintak2 tak nak la camtu.. apepun smua bukan kat tgn saya.. insyaallah.. saya cuba pertahankan hubungan ni selagi izinNya...

cahaya : tima kaseh.. hope ur wedding last forever :)

ketawariang said...

congrats sayang! menang dah contest ni... cepat-cepat kawen tau... :D

hazanis said...

sweet nye ...=D