Tarawih zaman kanak-kanak.

Hai korg!
Hai hampa !
Hai komu !


Macamna dgn puasa hari ni?
Ada yg terkorek idung tak? Atau idung kwn?
Ada yg terbuat-buat telan air paip semasa mandi x?
Ada yg tergigit tangan jiran sebelah yg nampak seperti paha ayam x?
Harap-harap semua x ada ya.


Ramadhan kali ini kurasakan seperti dahagakan pahala dan ganjaran amal ibadat. Ok fine.
Aku tak buat ayat skema. Tahu hampa nyampah. Fine lah.


Bulan posa kali ni kan aku ingat nak kutip pahala dgn wat amai ibadatt skit lah. Ok ni ayat x skema.
Pabenda aku dok ngarut ni.


gmba zaman kanak-kanak.

Teringat masa kanak-kanak dulu. Alert ye, kanak-kanak tau.
Aku ikut mak aku pegi tarawih. Masa tu aku dok insan hina dina lagi x bapa reti nak semayang.
Dok tiru org reti la. Org ruku’ aku pun ruku’ sambil tengok org sebelah.
Org tahiyat aku pun tahiyat pastu dok tgk kain sapa yg terselak nampak kaki kat depan.
Dan bermacam-macam lagilah kerja yg aku wat semasa tgh semayang. Alert ye, zmn kanak-kanak.
Dan x baligh lagi. Hihi.


Dan aku duduk sebelah mak aku masa tarawih tu. Aku nampak mcm dah reti semayang dah.
Lepas bg salam , mak aku ckp,


“Adik dah pandai semayang noh, tadi dah pandai baca dah masa semayang”


“mak dengaq ka adik baca-baca?” (baca-baca?)


“dengar la bunyi sss sss sss” (mcm kita dok baca fatihah tapi ada bunyi ss skit, huhu x reti nak explain)


“oh, tu tadi adik saja bg bunyi ss ss, adik dgq org sebelah bunyi mcm tu” sambil buat muka x bersalah.
=.=’
Ok fine lah. Sy lah kanak-kanak itu. Tsk tsk.


Bila teringat balik, wat malu ja kan. 
ok cincau dulu ar, malu punya pasai. Tp nak cerita jugak !

ni kanak-kanak tua. awat gaya sama ja mcm kanak-kanak.
tak pa lah. mak aku kata tu treadmark aku dari dolu-dolu.

ok bai.

12 comments:

cik ayin said...

sangat kiut kamu waktu kecik :)

Izzati Amira said...

COMEL LAH gambar kanak kanak yang kecik tuh. kecik je la. HAHA

ila said...

wah trademark dari kecik smpy ke besa ea.

btw comell

Nica said...

@cik ayin

huhu.. sgt memalukan wktu kecik2.. :)

Nica said...

@Izzati Amira

hehe.. skrg pun kecik jugak la...

Nica said...

@ila

tu lah kn. xde gaya lain ke ek..
ckp kt diri seniri.. huhu

Ihsan Arifin said...

a'ah la gaya sama je haha ;)

Hans said...

ar ar
den faham
bunyi Sin tu memang ada Ssss cam tu
hehehehe tiru orang
ekekekek

Nica said...

@Ihsan Arifin

sbnrnya budak tu x dah gaya lain dah nak buat.. hehe

Nica said...

@Hans

tulah kan.. zaman pramatang.. :P

hazanis said...

comel la awak...:D

Nica said...

haha.. toingg! thanks :)